lørdag, maj 30, 2015

Åben have hos Lisbeth


Jeg holder meget af at se på smukke haver og smukke blomster, og i dag var der via Haveselskabet ’åben have’ hos Lisbeth med bloggen Countryliv. I dag og i morgen er der Havefestival over hele landet, og 300 haveejere viser deres haver frem.

Når jeg ser Lisbeths smukke have, giver den mange ideer til min egen, selv om jeg aldrig ville kunne holde en have så flot. Jeg har fået inspiration til trædesten i bedene og til at opdele haven i flere forskellige typer af rum. Lisbeth bruger fx en halvrund hæk og en pergola som ’room divider’. På den måde får man indtryk af en have, der er meget større, end den egentlig er. Og jeg elsker hendes idé med stole rundt omkring, så man kan flytte sig alt efter solen og humøret. En have er ren terapi, og så giver den masser af motion.

En af de skønneste, hvide syrener er efter min mening 'Beauty of Moscow', hvor knopperne er sartrosa. Her er nogle få punktnedslag, men se meget mere på Lisbeths egen blog.