mandag, februar 16, 2015

Tropikariet i Helsingborg


I lørdags var vi på en heldagstur til Skåne, hvor vi blandt andet besøgte Tropikariet i Helsingborg. Det kan varmt anbefales! Tropikariet er en indendørs dyrepark med blandt andet regnskov, savanne og koralrev, og hvor man kan se dyr fra hele verden i deres naturlige miljøer. Noget, der gjorde et stort indtryk på mig, var, at man er så tæt på de mange små abearter, at man næsten kan røre ved dem. Men der er også blandt andet slanger, krokodiller, hajer, dværgsilkeaber, surikater, kamæleoner, eksotiske fugle – og damme, hvor man kan røre ved fisk og krabber. I meterlange rør kan man se travle, små bladskærermyrer vandre med blade.

På den spændende hjemmeside og også på Facebook kan man læse meget mere. Tropikariet ligger cirka 2 km fra færgehavnen i Helsingborg, og man kan tage bus nummer 1 eller 7 – eller bare gå. Kommer man i bil, er der gratis parkering. Desværre glemte jeg mit hukommelseskort til kameraet hjemme, men jeg har fået lov af Tropikariet til at vise nogle af deres billeder (lemur, blå giftfrø og sortfinnet revhaj).



Og en silkeabe taget med min mobiltelefon: