søndag, april 21, 2013

Havevandring og bogen på natbordet


Der sker meget i haven - mine akelejer er vokset godt op nu, og scillaer og snepryd blomstrer. Jeg har fået en pose pragtsnerlefrø forærende af typen Ipomoea Split Second, og jeg er meget spændt på at se, hvad der kommer ud af dem. På 6 dage er de allerede 5 cm høje. På morgenrunden fandt jeg desværre en død gærdesmutte.


Til min godnatlæsning er nu tilføjet bogen 'Swanerne på Malergården', en helt vidunderlig bog skrevet af Gerda Swane. Swanerne blev rigtig kendt, da Gyda Uldall lavede tv-udsendelser om familien. Sigurd Swane var en af Danmark store malere, og hjemmet på Malergården var et fristed for mange af tidens store kunstnere. I begyndelsen af 1950'erne begyndte familien at tage til Sydeuropa i en Bedford lastbil omdannet til autocamper - det er ikke kedelig læsning ...

Her er en kaprifolium, der har sået sig selv.