lørdag, april 13, 2013

En uge med spændende oplevelser


Så fløj dagene af sted, men jeg har haft dejlige oplevelser og fået gjort mange praktiske ting som fx at forårsklargøre haven med hjælp fra de to gratier herover. Og hos Marit med bloggen Marits hagedagbok har jeg været så heldig at vinde lathyrusfrø - tusind tak, Marit!


I ugens løb har jeg blandt andet været i Den Blå Planet og set på fisk med Bella (det vender jeg tilbage til) og været på Louisiana, hvor jeg har hørt om Karen Blixen og set udstillingen Pop Art Design. Og vi har haft besøg af dyrlægen, som har givet kattene det årlige tjek og den årlige vaccination - kattene hader nemlig at køre i bil og tror, deres sidste time er kommet. Derfor har vi valgt, at dyrlægen kommer her.


Det var spændende at høre om Karen Blixens liv i Afrika, om sliddet med kaffefarmen, men også den store frihed, hun følte hun havde - om hendes mand, Bror Blixen, og hendes store kærlighed Denys Finch Hatton. Marie Tetzlaff og hendes to gæster, som har samlet alle Blixens breve, var underholdende og havde hele salen i deres hule hånd. En tragedie var det, at Karen fik syfilis, og at medicinen forgiftede hende med kviksølv. De nye bøger om Karen Blixen, "Breve fra Afrika" er skrevet af Marianne Juhl og Marianne Wirenfeldt Asmussen.

Søndag formiddag skal jeg på årets første loppemarked i Søllerød, men jeg glæder mig til at kigge lidt rundt i blogland igen!