fredag, februar 08, 2013

Ny bog - og lært at strikke


Jeg er jo meget glad for biografier, og lige nu er jeg fuldstændig opslugt af Joakim Garffs 'SAK' om Søren Kierkegaard. Jeg har lige nappet nogle kapitler, som handlede om kredsen omkring P.A. Heiberg og hans kone Johanne Louise. Hvis man er interesseret i 1800-tallet og guldalderen, er denne bog et must - og den er udkommet i en ny udgave i anledning af Kierkegaards 200 års fødselsdag. Garff er teolog og Kirkegaard-forsker og må have skrevet denne imponerende biografi, inden han blev 40 år. 'SAK' er oversat til syv sprog, og forfatteren har tidligere modtaget Georg Brandes Prisen og Weekendavisens Litteraturpris.

Og så vil jeg prale lidt af, at jeg har lært at strikke :-) Se lige denne uldne lap til mit lille egern, der prøvede at stjæle det uldne tæppe på havebænken.