fredag, oktober 14, 2011

En på opleveren


Sikke nogen vidunderlige måneskinsaftner og -nætter vi har haft! I går nød jeg også at kigge på eksotiske vækster. Botanisk Have viste sig fra sin bedste side – solen skinnede, og mange af træerne havde de smukkeste efterårsfarver. Det er en oase i byen, jeg snart må se igen! Væksthusene lukkede tidligt, og det kom bag på mig.

Paludans Bogcafé er et hyggeligt sted, hvor jeg også gerne kommer igen. Der er bøger overalt, en god betjening og vi fik en meget lækker brunch. Det var ikke nemt at fotografere og derfor ingen billeder, men der var stuvende fuldt. Og så er det en café for både unge og ældre, som jeg godt kan lide.


Jeg fik også set de nye torvehaller på Israels Plads. De imponerede med deres smukke arkitektur - der er dog ikke meget grønttorv over det mere.


Nu er det delikatesser i alle afskygninger, og de unge, de smarte og dem ved muffen har fået et sted at blive set. Jeg kan mærke, jeg er faldet godt til på landet, for selv om jeg nyder en dag i København, er jeg nu umådelig lettet over at komme hjem igen.