lørdag, august 06, 2011

August og oplevelser i naturen


Lyserøde skønheder, høstanemone af frø fra min barndoms have og valmue af frø, jeg har fået forærende.

Naturlommekalenderen fortæller, at på mandag ender de lyse nætter, og i august tager de første trækfugle på rejse sydover, bl.a. nattergal og mursejler. I august har pindsvinesoen sine unger med på de natlige vandringer, og hugormen får unger. Lyngen blomstrer, og snart har vi modne brombær.


Jeg sidder og holder øje med vejrudsigten til vores blogtræf på Frilandsmuseet - den skifter hele tiden. Så vidt jeg ved, bliver vi: Kong Mor, Ellen og John, Britt, Jens, Helle, Bente, Kari, Donald, Susanne, Kisser, Rejen, Pia og Allan, Benedicte og hendes mand og mig.

Update søndag morgen: Vejret bliver perfekt til vores blogtræf i eftermiddag! Desværre er der et afbud fra Jens, men jeg glæder mig til at møde nye og kendte ansigter.