søndag, juli 24, 2011

På Skype med familie i udlandet


Forleden dag fik jeg pludselig lyst til at installere Skype. Jeg har familie i Californien, England, Spanien, Sydafrika og Sverige, så det ville være rigtig smart at kunne snakke sammen via computeren. Og egentlig var det min 82-årige morbror, der kom med et hip. Det er skønt, når de ældre kan se mulighederne i IT-verdenen. Jeg installerede og vupti - ½ time efter havde jeg min moster i den anden ende! Hun bor i Californien og er 79 år. Jeg har ikke set hende i mange år, så det var overvældende dejligt at have kontakt, at se hende og høre, at hun stadig taler dansk.

Er der nogen af jer, der har oplevet, at computeren ’fryser’, når man burger Skype? Efter nogle minutter frøs alt, og jeg måtte genstarte – det skete flere gange og tog lidt af fornøjelsen.