onsdag, marts 16, 2011

Madames køkken


I tidernes morgen gik jeg fire måneder på Frederiksberg Husholdningsskole. Min mor mente vist, at det var et led i en god opdragelse at lære at lave al mad fra grunden. Jeg vil ikke sige, at det var spildt, men det gav ikke helt det, mine forældre havde ventet – en ung kvinde, der tryllede de lækreste retter frem til sine gæster. Min interesse for madlavning og bagning er kommet langt senere og efter en del år, hvor jeg gik meget op i sund kost. Så vidt jeg ved, har husholdningsskolerne trange kår i disse år.

I dag har vi fået quesedilla med bønner, salsa, tomat og ost. Det er ikke en ret, der står i min håndskrevne kogebog. En helt anden ting er, at man ikke nødvendigvis skal have kød eller fisk hver dag, som de fleste af os er vant til. Jeg savner det ikke et sekund …

Fra Arla
Fra Arla