tirsdag, august 17, 2010

På jagt i naturens forrådskammer

Brombær
Naturens forrådskammer bugner i øjeblikket af lækre bær og meget andet. I går aftes oplevede jeg mit livs første webinar på nettet. Oscar Umahro Cadogan fortalte om sundhed og om, hvordan vi styrker vores modstandskraft mod sygdomme. Jeg sad med øjne og ører på stilke og skrev stikord for ikke at gå glip af alt for meget. Han er efter min mening en af de mest vidende, vi har inden for det felt, og hans inspiration får mig til at gå på jagt efter bær i dag. Alle bær er sunde, og det er ikke kun blåbær, som vi får tudet ørerne fulde om. Nødder og kerner skal vi også spise, men jeg ved ikke, om det er lidt for tidligt at kigge efter dem.

Regnvejret i de sidste dage har fået svampene til at myldre op af jorden. Dem har jeg ingen forstand på, så jeg nyder bare synet ...

Svampe