mandag, august 30, 2010

Brev fra sønnike

Sønnike
Da sønnike var 10 år, var han på koloni med sit fritidshjem, og moren ventede jo spændt på nyt:

Kære mor
Her lugter. Maden er nogenlunde. Har I det godt, for det har jeg. Saftevandet på restauranten er utrolig dårlig, til gengæld har jeg købt en cola, og måske køber jeg flere. De voksne er nogenlunde. Det har regnet meget. Vi har fået spaghetti med kødsovs, og spaghettierne smagte lidt underligt, og der var for meget salt i kødsovsen, men det var ikke helt uspiseligt, det gled ned. På færgen var der nogle måger, der forfulgte os, og jeg gav dem mad. Jeg fik noget brød, som jeg gav dem. Der er en flippermaskine i restauranten, jeg har ikke prøvet den endnu, men måske vil jeg prøve den. Resten kan jeg fortælle, når jeg kommer hjem.

Kærlig hilsen Frederik