torsdag, marts 11, 2010

Ud og stjæle stiklinger

Stiklinger
En af mine hobbyer er at 'låne' stiklinger og at få til at gro til nye planter. I køkkenet har jeg flere glas stående med stiklinger fra planter, jeg end ikke kender navnet på. Det lille husløg på billedet herunder stod i en kæmpe potte, som var sat ud på gaden foran et hus, og hyacintløget fandt jeg for 14 dage siden kasseret og kastet væk. Sådan noget kan jeg slet ikke stå for - det må staks med hjem, så jeg kan se, om det kan blive til noget. Guldranken i baggrunden er en stikling fra en plante, min mor havde i min ungdom, og som snoede sig hele vejen rundt i vores stue.

Gudskelov er det ikke længere kattekillinger, jeg må redde, som jeg gjorde i min ungdom - Sofus og Miss Mis er sikkert også helst fri.

Har du prøvet at stiklingeformere planter og haft held med det?

Husløg og hyacint