onsdag, maj 13, 2009

God onsdag til jer derude

Oldeforældre
Jeg har jo et svagt punkt, når det drejer sig om gamle dage - for historie og for slægtens historie. I går lånte jeg dette billede af min far, det er mine oldeforældre, min fars mormor og morfar fotograferet omkring 1920. Og ved at kigge på de to gamle mennesker prøver jeg at afkode, hvordan livsvilkårene var for dem, og hvordan de havde det med hinanden. Jeg ved, at min oldefar kort efter fik en blodprop og resten af sit liv lå lam i en seng og aldrig mere kom uden for en dør. Men her ser de glade ud - de havde også fået to døtre og en søn godt i vej og boede ved søerne i København. Egentlig kom de fra en gård på Sydsjælland, men de flyttede ind til byen, mens børnene var små.

I dag vil jeg jagte brombærkrat i haven, det vælter op overalt i øjeblikket. Og jeg vil nyde min nye bog 'Vorherres køkkenhave', der kom i går. Den er utrolig smuk, og jeg kan varmt anbefale den til alle, der er glade for naturen.

Ha' en rigtig god onsdag :-)