lørdag, maj 30, 2009

God lørdag

Tre rålam
Nu fik jeg forklaringen på, at rådyret er så magert - hun har tre unger, der står og spiser uden for lige nu!

Hele tre fridage ligger ubrugte og venter med 20-25 grader og masser af sol. Det er da bare herligt! I dag skal vi være sammen med gode venner, og mon ikke vi kan sidde ude og spise frokosten? Søndag eller mandag har jeg planer om et kigge på Græsted veterantræf og kræmmermarked, men ellers har jeg tænkt mig at lave så lidt som overhovedet mulig :-)

'Sig mig, hvad kan få munden i vand
som egne nye kartofler?
Hvad er så kønt som blomster og grønt,
man selv har påbegyndt.
Hvad er så skønt som den danske sommer
på en lille plet jord , som er min.
Hver nat så vokser det flere tommer –
både purløg, levkøj og lupin.
Her er jasminer og små kaniner –
og tænk , én kanin plus én kanin gi'r fem dusiner!
Hvad er så skønt som den danske sommer?
Der er grøde og grokræfter i'en'


Fra Poetens sang 'Den danske sommer'. Poeten sagde forresten engang, at det eneste man ikke kunne rime på er kartofler.

Hvad har du af planer for pinsen?

Får