torsdag, februar 26, 2009

Strøtanker

Min vandretur i går bragte mig forbi Roskilde fjord, hvor en stor koloni af svaner havde slået sig ned - det var et meget smukt syn. Jeg blev desværre så paf, at jeg glemte at fotografere dem. Jeg gad vide, hvorfor de søger ud til åbent vand, mon det er fordi, de har svært ved at finde føde? Jeg har tidligere vintre set svaner på en mark, og jeg gad nok vide, hvad de kan finde at spise der.

hibiscus-ingefær-teDenne hibiscus-ingefær-te fra Yogi Tea, har jeg ikke set før, den havnede i indkøbsposen i går, og den smager rigtig lækkert, lidt syrligt og lidt stærkt på én gang! Hibiscus sænker blodtrykket har jeg læst, og det lyder jo dejligt!

En kær ven har varmt anbefalet mig at læse 'Glæden ved at være til' af Yongey Mingyur Rinpoche. Er der nogen af jer andre, der kender den?

'Glæden ved at være til' er fyldt med helt enkle medi­ta­tionsøvelser. Bogen introducerer en lethed i forhold til det at meditere, og med venlighed, humor og varme giver Yongey Mingyur Rinpoche nye synsvinkler på meditation som en daglig praksis for det moderne menneske: Tag et lille skridt ad gangen, vær venlig mod dig selv og mediter kortvarigt flere gange om dagen.