onsdag, januar 21, 2009

Rystet i min grundvold

Jeg har lige været et smut i Tøjgården, som har minus 70 procent på alt i butikken. Det er da en rabat, der vil noget. Men det mindede mig om sidste gang, jeg var derinde - da blev jeg rystet i min grundvold.

En ung kvinde med et lille barn ved hånden blev anklaget for at stjæle. Hun havde været inde at prøve tøj og kom ud med tre stykker plus fire bøjler - ergo måtte hun jo have stjålet noget, mente indehaveren, der talte så højt, at alle i butikken kunne høre hvert et ord. Det blev ved og ved - der mangler et stykke tøj, nej jeg stjæler ikke... Og så begyndte den unge kvinde at klæde sig af og tømte sin taske ud på disken. Det var så pinligt, at jeg kiggede den anden vej, men hun havde til sidst kun meget lidt tøj på. Endelig opgav indehaveren uden at sige undskyld.

Mon hun havde fået en undskyldning, hvis hun havde været dansker?