lørdag, januar 10, 2009

Oplevelser

Fattigdom
Egentlig har dagen alt for få timer, når jeg tænker på al den inspiration, man kan få i blogland.

I går skrev Karolina om den danske fotograf Jacob Riis, der dokumenterede nøden og elendigheden, som mange levede under i slutningen af 1800-tallets Amerika. Netop nu har Det Nationale Fotomuseum på Den sorte Diamant en udstilling om Jacob Riis, der varer til den 24. Januar - og det er en udstilling, jeg meget gerne vil nå at opleve.

Og Margrethe skrev fængslende om, at Ud&Se i denne måned har en artikel med Camilla Plum. Og til min glæde ligger Ud&Se på nettet - og endda alle bladene tilbage til og med 2005. Der er stof til lang tids læsning, for bladet har hver måned et interview med et spændende menneske.

I dag får jeg mine to ungdomsveninder på besøg. Og jeg vil ønske jer derude en rigtig dejlig lørdag :-)