lørdag, januar 03, 2009

En slags status

Jeg elsker morgener, jeg er et udpræget A-menneske og nyder at begynde dagen dagen langsomt med at kigge i min mailboks og lige kaste et blik på Facebook. Nu ligger to fridage og venter forude, og i morgen kommer dejlige venner på besøg.

Dagen i går fik mig til at stoppe op og gøre en slags status. Jeg mødte nemlig en kollega, som for nylig har mistet sin mand. Han var i 50'erne og var fuldstændig uventet død i sin seng en morgen uden at have fejlet noget som helst. Hans kone var gået ud for at lave morgenmad, og da hun kom ind til sin mand igen, var han død. Det må være dybt chokerende. Hjertet holdt simpelthen op med at slå, sagde min kollega. Når jeg hører sådan en historie, priser jeg mig ekstra lykkelig for det liv, jeg har her på landet med Monsieur og kattene og min dejlige have. Fuglene og mine egern uden for køkkenvinduet kender mig og farer ikke forskræmte væk, når jeg kommer. Byen er ikke noget for mig - jeg glæder mig hver dag over at bo tæt på naturen og kunne følge årstidernes gang.

Rigtig god lørdag til jer derude.