fredag, december 12, 2008

Et tilfælde

I flere måneder har jeg prøvet at finde mine ungdomsvenner Steve og Carol, som jeg var sammen med i to sommerferier om ganske ung. Men jeg har ikke kunnet finde en måde at spore dem på.

Da jeg gik og ryddede op i dag, sad jeg pludselig med to gamle dagbøger fra jeg var 15-19 år gammel, dagbøger jeg ikke havde skænket en tanke i mange år, men jeg var nysgerrig nok til at læse lidt både her og der. Det var mere smertefuldt, end jeg havde regnet med – for pludselig stod en masse situationer jo lysende klart igen. Den svære ungdomskærlighed med kæresten, der kunne være hånende - og også flirtede med andre piger. Vi var kærester i 3 år, som er den største rutsjebane, jeg har været ude for i mit liv. Men én dejlig oplevelse havde vi sammen, og det var tre uger i USA hos vennerne Steve og Carol.

Mens jeg sad og bladede, faldt der pludselig en side fra en lommebog ud og landede på gulvet. På papirlappen havde Steve og Carol skrevet deres fulde navne. På en måde kunne jeg tænke mig at kontakte dem, men jeg har ikke særlig meget erfaring med at finde mennesker i USA - er der nogen af jer derude, der har det?