søndag, november 30, 2008

Sidste søndag i november

Svampe
Mon det bliver lyst i dag? I går havde vi heldagsregn her i Nordsjælland, og det blev aldrig rigtig lyst. Jeg trænger til at se solen og komme ud at gå en tur - jeg snød for motionen i går, men det giver mig dårlig samvittighed.

Ved middagstid får vi besøg af Monsieurs tidligere klasselærer, som er blevet en af vores venner. Det skal der nok komme en festlig eftermiddag ud af.

Jeg hørte en tankevækkende udsendelse om fattigdom og om, hvordan en familie på frem lever af den ene voksnes løn som postbud. Og det underlige er, at de ikke klagede det mindste, selv om aftensmaden to af ugens dage var grød. I den senere tid har der været en del fokus på fattigdom i pressen.

Og det fik mig til at læse en sjov artikel om nogle af alle de muligheder, der findes for gratis glæder.

Har du gode ideer til gratis glæder?