søndag, november 09, 2008

En dejlig fest

Hegn
En nattesøvn gjorde godt, så nu kan det være jeg løber fra løftet til mig selv fra i nat …

Vi var til en forrygende vellykket, rund fødselsdag i går med mange gæster og lækker mad. Vi kendte kun værtsparret og ét par mere, så det var 46 fremmede, vi trykkede i hånden, da vi kom. Og jeg lagde mærke til, hvor forskellige håndtryk er: Nogle rækker en slatten hånd frem, mens andre klemmer ens hånd, så den bliver næsten mast. Jeg foretrækker et godt fast håndtryk, der ikke gør ondt.

Især én tale gjorde et stort indtryk på mig - den var skrevet af en lærer, der underviser autister, og fødselaren blev bedt om selv at læse den op selv. Den var udformet i helt enkle, korte sætninger med små billeder efter hver sætning til at understrege ordene. Jeg har aldrig været ude for noget så morsomt, og talen vakte stor jubel.

Jeg hedder Peter (og så et billede)
Jeg har fødselsdag i dag (og et billede)
Jeg er gift med Anne (og så et billede)
Osv.

Rigtig god søndag til jer derude!