fredag, oktober 31, 2008

Forbrydelse på tilbud

Liza Marklund: En plads i solenDet er længe siden, jeg sidst har læst en krimi, og derfor har den svenske femi-krimibølge indtil videre også være uudforsket land for mig. Men det kunne da være, at man skulle give den en chance, nu hvor Liza Marklunds nye mursten En plads i solen tilfældigvis er landet på mit bord. Pressemeddelelsen fortæller, at:

»Annika Bengtzons nye chef har sendt hende til Spanien for at dække en sensationel mordsag for Kvällspressen. Her trækkes hun ind i et livsfarligt spil om kokain, hvidvaskning af penge og en forsvunden teenagepige.« Og videre: »Under solen får Annika en hed affære - og hvirvles ind i et livsfarligt spil om narko, penge og forbrydelse gennem generationer i Europas Costa del Crime.«

Jeg må indrømme, at pressemeddelelsens sensationsprægede handlingsreferat slet ikke tiltaler mig, men tværtimod giver mig mindre lyst til at læse bogen, end jeg havde i forvejen. Hvad synes du? Skal jeg læse den?

Bogen udkommer i morgen, og jeg så lige, at Netto sælger den for 179 kroner, så der er lige 120 kroner at spare.