onsdag, august 06, 2008

Genopladning

I dag er det onsdagsfri, juhu. Disse oaser midt i en travl arbejdsuge føles som en genopladning. Jeg har været på arbejdsmarkedet i mange år og nyder at have mulighed for lidt nedsat tid.

Om et par timer cykler jeg ind til Frederiksværk og køber ind til at lave et mindre madlager til fryseren, så der er nemme ting at tage af på travle dage. Biblioteket skal aflægges et besøg med læste bøger, og nye skal med hjem – blandt andet ’Jorden synger’ og ’Tone’. Jeg skal i haven og luge, det er noget jeg gør en gang om ugen, så længe der er noget at komme efter. Her skal falkeøjet finde små hindbærplanter og uægte akacie, der er det rene djævelskab. På en uge kommer der omkring 75 små tæer op, og mange når at blive ret høje. Blev de ikke rykket op med rode i en ruf, var grunden ikke andet end træer. Fridagen er også afsat til en gang hennacreme til forskønnelse af øverste etage.

Om lidt er jeg at finde med bagdelen i vejret ude blandt fuglene.