tirsdag, juli 08, 2008

Den afslørende håndskrift

I min verden findes der noget, der hedder et båndmanuskript. Det er et håndskrevet stykke papir, der ledsager alle lydbånd og cd'er (før alt lå på computer), og som ud over produktionsnummeret fortæller, hvornår optagelsen har fundet sted, hvilken hastighed båndet er indspillet på, hvor længe udsendelsen varer, og nøjagtig hvornår der skal skiftes til næste bånd under afvikling, hvis udsendelsen strækker sig over flere bånd. Derudover er der en rubrik til ‘bemærkninger’ og et felt, der angiver, hvilken tekniker, der har optaget udsendelsen. Praktisk, men ikke er videre interessant læsning.

Alligevel morer det mig at læse manuskripterne. Der passerer massevis af dem gennem mine hænder hver dag, men det er sjældent, at jeg kigger på signaturen. Jeg kender nemlig mine kolllegers forskellige håndskrifter så godt, at jeg med det samme ved, hvor de hører hjemme, så det er slet ikke nødvendigt at kigge på navnet.

Kender du også nogen på håndskriften?