søndag, maj 11, 2008

Skovtur

I skovens dybe, stille ro

Tak for alle jeres søde ønsker for dagen - vi har haft en dejlig pinsedag, jeg håber også, jeres har været god.

Den begyndte tidligt med lidt indkøb og hjælp hos min far – hyggelig morgenkaffe i hans smukke gamle have, før solen fik os alle sammen til at smelte. Han bor stadig i mit barndomshjem og klarer sig fint selv. At kunne gå ud i en have når man er 85 og nyde blomster, buske og træer må være livskvalitet. Han har mange interesser, og det er en fryd at se, at han trives trods nogle få skavanker, der uvilkårligt kommer med alderen. Han holder hovedet i gang – og jeg tror, det er alfa og omega, når vi bliver gamle.

Bagefter var vi på Søllerød loppemarked, og det er vist en slet skjult hemmelighed, at jeg er glad for loppemarkeder og især dét. Det hæver sig et par klasser over andre, jeg kender. Jeg havde taget en stor indkøbspose med, og den blev fyldt sådan cirka til randen. Jeg kigger efter tøj, sko, smykker, bøger og pyntesager, selv om Monsieur synes, det er de samme ting, jeg køber hele tiden – men hvad ved mænd om det … Det blev til en sommerkjole, to trøjer, to skjortebluser og to t-shirts i naturfarver, som er mine yndlingsfarver. Og oveni lige en sølvring, et halsvedhæng og to halskæder. Monsieur faldt for en lækker B&O telefon (som lige har vist sig ikke at fungere - 'Sådan en platugle!') og to smukke, stilfulde messinglysestager.

Vi var inviteret til frokost hos min veninde Mettes mor. Så der er resten af tiden brugt med lammesteg, ratatouille og lang gåtur i Geels Skov med Mettes familie og deres to bordercollier. Skoven var efter min mening det bedste sted at opholde sig på en varm sommerdag. Der er løshundeskov bag Søllerød Park, og vi mødte mange hunde – ingen slagsmål. Til sidst kaffe og hjemmebagt rabarbertærte – og nu vel hjemme igen, kan ørerne knapt nok rokke og kattene ligger på fliserne.

Det var en dag, jeg kan leve højt på længe.
Har du også haft en god pinsedag?