fredag, marts 28, 2008

10 år yngre på 10 uger

Thorbjörg Haffsteinsdottir: 10 år yngre på 10 uger
Titlen er det rene nonsens, men den er godt fundet på! Hvem har ikke lyst til at blive ti år yngre, i det mindste fysisk? Jeg har nu ingen planer om at gøre min dåbsatttest til skamme, men jeg tror på, at der er masser af inspiration at hente hos Thorbjörg Haffsteinsdottir til en lettere gang på jorden. Og jeg er ikke den eneste, konstaterede jeg i går eftermiddags, da jeg gik forgæves til boghandleren. Bogen var i restordre, og damen bag mig var på jagt efter den samme bog.

I dag var det eftertragtede værk så tilbage på hylderne. Jeg har lige hjemført guldkornene, og bogen er, som sådan en skal være: smagfuldt sat op og fyldt med enkle fif og lækre opskrifter. Selv om jeg foreløbig kun har skimmet bogen, kan jeg stå inde for, at den er fuld af facts om emner, som mange kvinder (og mænd!) kunne trænge til at blive klogere på: tungsind, stress, fordøjelsesproblemer, sukkertrang. Og den mentale side af foryngelseskuren er lige så vigtig som den fysiske. Det vil sige de indlysende, men ikke desto mindre uomgængelige fif, som man alt for nemt glemmer i farten: at smile til verden, overvejelser om støjen i ens liv, at kende sine stærke og svage sider.

Gad vidst, hvad Monsieur siger til at få læst op af den på mandag på vej til arbejde?