søndag, februar 03, 2008

En søndag på landet

Arkens butik

Planen blev til allerede sidste forår under et blogtræf i min have med Krøyers Hip Hip Hurra-maleri som forbillede. Det var Regitze, der fik den indlysende idé: vi skulle da se det ægte billede sammen engang!

Endelig i dag blev planen en realitet. Kunstmuseet Arken havde været så venlig at arrangere en udstilling om Skagensmalerne, sådan at vi kun behøvede at tage til Ishøj.

Det var første gang, jeg selv betrådte museumsbygningen, som ikke just vandt mit hjerte - for meget stål og beton og for lidt lys på én gang. Men Hip Hip Hurra fornægter sig ikke. At det er et mesterværk er man ikke i tvivl om, når man har det lige foran sig. Og Skagensmalerne bliver jeg aldrig træt af - og så så mange på én gang. Fin udstilling!

Prikken over i'et var den efterfølgende frokost i landlig idyl, hvor Claus havde fremtryllet ret på ret i sit nye, selvgjorte køkken - Monsieur og jeg var mere end enige om at springe aftensmaden over, da vi kom hjem.

Tak Claus, Regitze, Donald, Mads og Misse for en uforglemmelig eftermiddag med løftet stemning og højt til loftet!