torsdag, februar 07, 2008

Afgiftning

Eventuelle trofaste læsere vil vide, at kostens betydning for vores helbred er et emne, der optager mig lidenskabeligt. Jeg er så at sige flasket op med det - både min mor og min mormor var husholdningslærere, men der er sandelig sket noget, siden min mormor regerede på Holte Husholdningsskole.

Detox dit liv - Damore-metodenDet er en gyser at læse Detox dit liv - Damore-metoden, men en gyser på den gode måde. Monsieur og jeg tager et par afsnit hver morgen som højtlæsning i bilen på vej til arbejde. Vi er nu 80 sider inde i bogen, og jeg vil gerne anbefale den til folk med stærke nerver, som gerne vil vide, hvad det er, vi spiser, har på, indånder og omgiver os med. Selv jeg, der har gransket en del i den slags, er temmelig rystet.

Det handler om bromerede flammehæmmere, arsen, PFC, pesticider, kunstige duftstoffer, cadmium, bly, kviksølv og ptalater, som vi risikerer ryger lige videre til børn og børnebørn.

Ikke fordi jeg bliver sponsoreret, men det lader til at være en god idé at lægge sine indkøb hos Hennes & Mauritz, Ikea og Nokia til en begyndelse. Alle tre bliver frikendt for at anvende farlige stoffer.

Mere om Damore-metoden her.