torsdag, december 06, 2007

Noget at tænke over

En af mine lidt fjernere kolleger fortalte mig i går, at han engang på en rejse i England besøgte et spritistisk medie.

Det havde været en stor oplevelse for ham, fordi denne person havde talt til ham om hans farmor og beskrevet hende i detaljer som den meget korpulente dame hun var - og havde fortalt om hans farfars tragiske selvmord. Mediet have ingen forudsætninger for at kende til min kollegas familie, og denne oplevelse var blevet begyndelsen til en interesse for det, man ikke lige kan forklare. Egentlig synes jeg, det var modigt at sidde midt under frokosten og tale om disse ting. Han er uddannet psykolog og hopper ikke med på hvad som helst. Mange mennesker fejer det uforklarlige af bordet og vil slet ikke høre om den slags oplevelser.

Jeg har aldrig selv oplevet en spiritist, men kender flere der har. Det er noget, man skal gå forsigtigt frem med - ikke bare buse ud med oplevelsen.

Har du oplevet noget tilsvarende?