lørdag, november 24, 2007

Hvilken chokoladetype er du?

Befolkningen deler sig efter min erfaring i to - dem der sværger til flødechokolade, og dem der kun kan spise bitter. Det er noget sjovt noget, men måske har det med ens alder at gøre: er man til bitter, er man ældre, end hvis man er til fløde. Tror jeg altså.

Som barn kunne jeg absolut ikke få bitter chokolade ned, som var det eneste, min mormor købte og bød sin gæster. Nu kunne jeg til gengæld ikke drømme om at sætte tænderne i et stykke flødechokolade.

I øjeblikket er mine to favoritter Rapunzel 85% kakao af bønner fra Bolivia og Vivani Feine Bitter Orange 70%. Jeg køber dem i den lokale helsekostbutik i Torup, de er økologiske og med en meget kraftig smag.

Monsieur - også tidligere flødechokolade-aficionado - køber Dagoba Xocolatl 74% med chili, muskatnød og vanille over nettet hos Alun.

Hvad med dig? Bitter eller fløde-?