tirsdag, oktober 09, 2007

Vis mig din tidsskrifthylde

Det er ikke fordi, jeg er den store magasinoman, men på mit spisebord ligger der en lille stak tidsskrifter og blade, som jeg nyder at læse i, hver gang de udkommer:

Mad & Helse - et ret nyt blad i Danmark, men det har eksisteret i Norge siden 2002. Der er fokus både på madkvalitet, opskrifter og tilberedning, og på undersøgelser af helsekostprodukter og kosttilskud. Det er min kæphest, at den mad, vi spiser, er grundlaget for vores helbredstilstand, og for mig er det mindst lige så vigtigt, at maden er sund, som at den smager godt, så det er lige et blad for mig. Den danske udgave bliver redigeret af Frede Damgaard, der er veteran inden for alternativ behandling.

Psykologi - en slags Populær Mekanik for psykologiinteresserede. Det er sikkert ikke i høj kurs hos fagpsykologer, men jeg synes, jeg får meget at vide for pengene, og det er langt mere indbydende at læse, end de tørre psykologibøger, jeg tyggede mig igennem som ung.

Samvirke - FDBs medlemsblad. Egentlig synes jeg, at det altid har været noget af en rodebutik, men lige som med tv-kigning har man lov at sortere, og der er som regel tankevækkende forbrugerstof, jeg har lyst til at læse. Og så er bladet blevet lækrere og mindre fodformet med årene.

Kiwi og Kulør er kundeblade fra Netto og Spar. Jeg læser dem som andre læser Alt for Damerne og Femina, og jeg har svært ved at se den store forskel, bortset fra at de er gratis. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har købt de to autoriserede dameblade, og det har ikke været noget stort savn.

Vil du røbe, hvilke blade og tidsskrifter, der ligger på dit bord? Og gerne også hvorfor.