tirsdag, april 04, 2006

Mere shopping

Jeg skal have en halv liter sød, men mellem mig og mælken står en ældre kvinde (dvs. ældre end mig) med ryggen til og undersøger de forskellige slags yoghurt meget omhyggeligt. Jeg har god tid, så jeg stiller mig bare op og venter. Pludselig vender kvinden sig hurtigt om mod mig og siger inkvisitorisk:

- Hvorfor står De dér?


En smule overrumplet svarer jeg:

- Jeg venter bare på, at De er færdig.

- Hvorfor sagde De ikke, at De havde travlt?

- Jamen, jeg har ikke spor travlt...

- Jeg skulle nok have flyttet mig, hvis De havde sagt, at De havde travlt!

- Jamen, jeg har ikke travlt. Det gør ikke noget...

- Folk bliver sgu også mere og mere uforskammede, mumler hun indædt, tager sin indkøbsvogn og forsvinder forurettet ind mellem kølediskene med det ene hjul snurrende rundt om sig selv i rasende fart.

Jeg bliver mere og mere glad for, at det normalt er Monsieur, der står for indkøbene her i huset.